sobota, 26 marca 2011

jak dopasować napisy do filmu na linux'ie, subs

Tak mnie zawsze męczyło gdy trzeba było pobrać jakieś napisy do filmu i zawsze ... ale to zawsze słyszałem "na łyndowsie to ja mam napiprojekt i subedit, a Ty się męczysz z tymi napisami na linux'ie i męczysz".

Napiprojekt obchodzę w ten sposób, że wklejam nazwę filmu w Google i usuwam rozszerzenie (np. avi) i zamiast tego dodaję .txt.

Problem się pojawia gdy udaje się pobrać napisy ale nie są one dostosowane do filmu, wtedy zawsze słyszę "a ja to otwieram taki film za pomocą subedit i mogę dostosować czas wyświetlania napisów do mojej wersji filmu".


Tak wiem ... to są traumatyczne przeżycia gdy trzeba słuchać "ja na łyndowsie to ma to, mam również tamto", zawsze chce się dodać i masz jeszcze debilion trojanów, Twój komputer to zombi jest z niego wysyłany spam i jest częścią botnetu i tylko czekaj aż Ci blue screen wyskoczy i wtedy to reinstalka tylko zostaje. Gdy się coś będzie sypać to sobie nawet logów nie przejrzysz.

Tak się trochę rozpędziłem, tak było do dnia wczorajszego, od dzisiaj możemy powiedzieć:
ja mam program subs w perlu napisany i stworzony do dostosowywania napisów do filmu i Twój łyndows mi lotto razem z subedit.


Program jest do pobrania ze strony:
http://linux.softpedia.com/get/Utilities/Subtitles-6342.shtml


Instalacja jest bardzo prosta i zgodna z opisem na stronie.
Konwertowanie napisów też jest bardzo proste:
- jeżeli napisy pojawiają się o 5 sekund za wcześnie to wpisujemy:
subs -i -b 5 file.sub
- jeżeli napisy pojawiają się 5 sekund za późno to wpisujemy:
subs -i -b -5 file.sub

No to ja cały szczęśliwy, zrobię trzask prask i patrz gotowe, a tu ... mi jakiś error wyrzuca, za plecami słyszę pierwsze oznaki zniecierpliwienia więc musiałem odpuścić.

Po czasie jakimś otwieram ten plik z napisami i patrzę, a tam w pierwszym wierszu czas ma wartość ujemną (takie rzeczy to tylko ... w linux'ie, odmłodnieć można).
No to wycinam pierwszy wiersz (jakby nie patrzeć ujemny) i odpalam totema jeszcze raz wybieram plik napisów iiiii .... działa :).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz