czwartek, 16 września 2010

exim czyszczenie maili z kolejki ciąg dalszy

Byłem całkiem zadowolony z siebie bo myślałem, że potrafię usuwać maile z kolejki - taki stan trwał do dzisiejszego wieczoru.
Nagios zgłosił 14 000 maili w kolejce, loguje się sprawdzam i ... okazało się, że klient wysyła mailing z innego serwera a zwrotki przychodzą na nasz serwer współdzielony.
No to zapodaje exim -bp i okazuje się, że jest tego multum i że po adresie nie przegrepuje - id wiadomości i adres odbiorczy są w dwóch wierszach.
Jakoś nie miałem koncepcji jak to wszystko wyciąć, nie wycinając przy okazji maili pozostałych klientów.
Google przyszło mi z pomocą.
Wystarczyło przejść do /var/spool/exim/input i wydać polecenie:

grep spamer@debil.com * -r | awk '{print $1}' | cut -d: -f1 | xargs rm -f -v

oczywiście na początku sprawdzacie czy poprawnie zadziała więc:
- grep spamer@debil.com * -r (sprawdzacie czy wyłapuje wiadomości przychodzące),
- grep spamer@debil.com * -r | awk '{print $1}' (sprawdzacie czy wyłapuje nazwę wiadomości + zbędne rzeczy);
- grep spamer@debil.com * -r | awk '{print $1}' | cut -d: -f1 (ustawiacie separator na dwu kropek i wyświetlacie pierwsze pole z nazwą pliku),
- grep spamer@debil.com * -r | awk '{print $1}' | cut -d: -f1 | xargs rm -f -v (finał - czyli to co lubię najbardziej exterminacja wszystkich wiadomości od spamera -v żebym widział co się dzieje).

Ogólnie rzecz biorąc powyższa metoda pomogła mi usunąć 14 000 z kolejki i 'chyba' nie usunąłem żadnej ważnej wiadomości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz