niedziela, 5 września 2010

Tworzenie bootowalnego pendrive'a z linux'em

Okazało się, że w związku ze zmianami w pracy bootowalny pendrive będzie niezbędny. Najczęściej wykorzystywaną dystrybucją na serwerach firmowych jest centOS, więc właśnie na tą dystrybucję padło.
Doszedłem do wniosku, że najlepiej będzie zainstalować wersję live centOS'a, ponieważ wszystkie opcję są dla mnie wówczas dostępne (linux text, rescue, tryb graficzny).
CentOS został zainstalowany na pendrive'ie corsair 8GB i muszę przyznać, że zostałem pozytywnie zaskoczony szybkością z jaką działał centOS w trybie graficznym.

Przejdźmy jednak do rzeczy bo z rana trzeba wstać :/ :
- do instalacji na pendrive'ie był potrzebny obraz live iso centOS'a i program liveusb-creator-3.9.1-setup.exe pobrany ze strony https://fedorahosted.org/releases/l/i/liveusb-creator/ (tak wiem skorzystałem z łyndowsa - nawet mi się czasami zdarza).

Cała procedura była banalnie prosta, instalacja programu liveusb-creator-3.9.1 (najnowsza wersja nie chciała współpracować z moim łynodwsem), podłączenie pendriva, umieszczenie obrazu centOS'a gdzieś na dysku, uruchomienie liveusb-creator wskazanie pliku z obrazem, wskazanie dysku, na którym obraz ma zostać zainstalowany, odczekanie około 1 minuty i 30 sekund.

Ta dam, mam bootowalnego pendriva z centOS'em.

Teraz trzeba będzie tylko rozkminić jak stworzyć bootowalnego pendriv'a z wieloma dystrybucjami ale za to zabiorę się gdy będzie więcej wolnego czasu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz