poniedziałek, 9 kwietnia 2012

tplink wr-740n i problemy z WIFI ciąg dalszy

Po zainstalowaniu OpenWRT WIFI zaczęło trochę lepiej działać (zawsze można się połączyć po zerwaniu, na oryginalnym oprogramowaniu były z tym problemy), niestety przy oglądaniu youtube.com transfer zatrzymywał się po wczytaniu fragmentu materiału.
W takich sytuacjach jedynym rozwiązaniem było kliknięcie trochę dalej na pasku i filmik leciał dalej.
Stwierdziłem więc, że jeszcze trochę podłubię w konfiguracji miałem ustawiony standard g, zmieniłem go więc na g+n i net zaczął lepiej działać.
Gdy miałem te problemy z transferem przez WIFI przetestowałem jeszcze przez podłączenie się do tplinka bezpośrednio kablem i okazało się, że net działa wówczas poprawnie (dzięki temu wiedziałem, że problem nie leży po stronie ISP).

Jeśli macie model WR-740N i występują u Was problemy z połączeniem za pomocą WIFI sugeruję kolejno próbować:
- aktualizacja oprogramowania ze strony producenta,
- zejście z szyfrowaniem z WPA2 na WPA (WEP'a nie testowałem - ale to już przeżytek),
- zmiana kanału (może sąsiad nadaje na tym samym, wówczas powstają zakłócenia),
- zmiana standardu w którym działa WIFI w moim przypadku pomogło ustawienie 802.11g+n.

Trochę mnie to czasu kosztowało żeby WIFI zaczęło działać poprawnie ale chyba było warto.

Nie twierdzę, że ten router nie jest godny polecenia - znajoma ma go w mieszkaniu i u niej działa ok (nie wiem co prawda czy ma ustawione jakiekolwiek szyfrowanie), ale sam bym go chyba już raczej nie kupił (no chyba że w promocji za zeta :P ).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz